Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Posttraumatische stress-stoornis bij kinderen en adolescenten: diagnostiek en hulpverlening

Auteurs : C. de Roos, J. Eland

Gepubliceerd in: Behandelingsstrategieen bij posttraumatische stress-stoornissen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als volwassenen een trauma meemaken, dan wordt hun illusie van veiligheid en van controle over de wereld danig op de proef gesteld. Kinderen kunnen per definitie niet zelf voor een veilige wereld zorgen. Hiervoor zijn de volwassenen en vooral hun ouders of verzorgers verantwoordelijk. Als kinderen trauma' s meemaken, roept dat dan ook een enorme betrokkenheid van volwassenen op. Daarom is het opvallend dat het zo lang geduurd heeft voordat deze betrokkenheid vertaald is in kennis over de effecten van trauma' s op kinderen en in een effectieve professionele zorg.

Metagegevens
Titel
Posttraumatische stress-stoornis bij kinderen en adolescenten: diagnostiek en hulpverlening
Auteurs
C. de Roos
J. Eland
Copyright
2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9340-4_9