Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2003 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Hoe kan ik de draad weer oppakken?

Auteurs : Sjef Peeters, Karel Klumpers

Gepubliceerd in: Leven met assertiviteitsproblemen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Subassertiviteit kan diep ingrijpen in je leven. Als je al jarenlang gewend bent om aan anderen meer ruimte te geven dan aan jezelf, is je omgeving dat misschien wel normaal gaan vinden. Is het wel mogelijk om zo’n oud patroon te doorbreken? Ja zeker! Verandering blijkt tot op hoge leeftijd mogelijk te zijn. Bovendien is herhaaldelijk aangetoond dat assertiviteitstrainingen effectief kunnen zijn voor heel verschillende mensen. De omgeving moet misschien aan je veranderde gedrag wennen, maar dat lukt over het algemeen vrij snel. Je moet natuurlijk geen wonderen verwachten. Wie altijd bescheiden is geweest, zal niet opeens dominant worden. Maar meer gaan doen wat je zelf wilt, kan altijd.
Metagegevens
Titel
Hoe kan ik de draad weer oppakken?
Auteurs
Sjef Peeters
Karel Klumpers
Copyright
2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6409-1_6