Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2007 | Op onderzoek

Triple P

Het Positief Pedagogisch Programma

Auteurs: Ireen de Graaf, Geraldien Blokland

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 6/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstracte

Triple P wordt in Nederland steeds vaker ingezet om ouders te helpen met allerlei opvoedproblemen. Ook maatschappelijk werkers kunnen deze hulp aan ouders geven. Uit buitenlands onderzoek blijkt dat Triple P ouders helpt positiever op te voeden, waardoor gedragsproblemen bij kinderen uitblijven of in hevigheid afnemen. Het eerste Nederlandse onderzoek lijkt de internationale resultaten te ondersteunen.
Literatuur
go back to reference Debbaut, Y., H. Weekers & B. Van den Bruel (2005), ‘Het Australische Triple P (Positive Parenting Program). Een veelbelovend model voor opvoedingsondersteuning?’ In: Tijdschrift voor Welzijnswerk, jg. 29, nr. 272, p. 11. Debbaut, Y., H. Weekers & B. Van den Bruel (2005), ‘Het Australische Triple P (Positive Parenting Program). Een veelbelovend model voor opvoedingsondersteuning?’ In: Tijdschrift voor Welzijnswerk, jg. 29, nr. 272, p. 11.
go back to reference Blokland, G. (2007), ‘Triple P: Positief Pedagogisch Programma. Een veelbelovend model om psychosociale problematiek bij kinderen te voorkomen’ In: Praktijkboek Jeugd-gezondheidszorg, deel I–1.32, pagina 1-24. Maarssen: Reed Business information. Blokland, G. (2007), ‘Triple P: Positief Pedagogisch Programma. Een veelbelovend model om psychosociale problematiek bij kinderen te voorkomen’ In: Praktijkboek Jeugd-gezondheidszorg, deel I–1.32, pagina 1-24. Maarssen: Reed Business information.
go back to reference Graaf, I. de & E. Bohlmeijer (2006), Triple P: positief pedagogisch programma. Opvoedingsondersteuning ter preventie van (ernstige) gedragsproblemen bij kinderen. Proces-evaluatie. Utrecht: Trimbos-instituut. Graaf, I. de & E. Bohlmeijer (2006), Triple P: positief pedagogisch programma. Opvoedingsondersteuning ter preventie van (ernstige) gedragsproblemen bij kinderen. Proces-evaluatie. Utrecht: Trimbos-instituut.
Metagegevens
Titel
Triple P
Het Positief Pedagogisch Programma
Auteurs
Ireen de Graaf
Geraldien Blokland
Publicatiedatum
01-12-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 6/2007
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03070884