Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2006 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Stress

Auteurs : Dr. A.V. Ranchor, Dr. H. Riese, Prof.dr. R. Sanderman

Gepubliceerd in: Medische psychologie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Stress is een wijdverbreid begrip waarvan de betekenis in het alledaagse gebruik ogenschijnlijk duidelijk is. Maar wanneer men er langer bij stilstaat, kan men zich afvragen wat het precies betekent. Wat houdt gestresst zijn in? Is het datgene wat de bewuste persoon aan zijn of haar hoofd heeft, of gaat het om de reactie van die persoon hierop, bijvoorbeeld gejaagdheid of vluchten in ongezond gedrag? Of zijn beide mogelijkheden soms onderdeel van het begrip stress? Vervolgens kan men zich afvragen waarom juist deze persoon gestresst is, terwijl een ander met dezelfde dingen aan zijn of haar hoofd nergens last van heeft. Waarom is de ene persoon stressbestendiger dan de ander?

Metagegevens
Titel
Stress
Auteurs
Dr. A.V. Ranchor
Dr. H. Riese
Prof.dr. R. Sanderman
Copyright
2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7033-7_11