Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Sprookjes

Auteur : Russ Harris

Gepubliceerd in: De valstrik van het geluk

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Hoe lopen alle sprookjes af? Inderdaad: ‘… en ze leefden nog lang en gelukkig.’ En niet alleen sprookjes lopen goed af. Wat dacht je van Hollywoodfilms? Die hebben ook bijna altijd een

feel good

einde: het goede triomfeert over het kwaad, de liefde overwint alles en de held verslaat de slechterik. En hetzelfde geldt voor veel populaire romans en televisieprogramma’s. Dat we zo dol zijn op

happy endings

komt doordat onze cultuur doordrenkt is van het idee dat het leven er zo moet uitzien: een en al blijheid en pret, vrede en tevredenheid, een lang en gelukkig leven. Het is een van de vier belangrijke mythen die de blauwdruk vormen voor de valkuil van het geluk. Laten we deze mythen eens een voor een bekijken.

Metagegevens
Titel
Sprookjes
Auteur
Russ Harris
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9465-4_2