Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3. Pedagogische advisering

Auteur : G.C. Blokland

Gepubliceerd in: Handboek jeugdzorg deel 2

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Pedagogische advisering is een vorm van individuele opvoedingsondersteuning aan ouders bij vragen of problemen in de opvoeding. Het gaat om een preventief aanbod, gericht op het bieden van hulp bij lichte opvoedingsproblematiek die dikwijls samenhangt met de ontwikkelingsfasen van kinderen.
Literatuur
go back to reference Bakker, N. (1993). Onzekere Ouders? Over de geschiedenis van opvoedingsvoorlichting en opvoedingsonzekerheid. Pedagogisch Tijdschrift, 18 (2), 53-171. Bakker, N. (1993). Onzekere Ouders? Over de geschiedenis van opvoedingsvoorlichting en opvoedingsonzekerheid. Pedagogisch Tijdschrift, 18 (2), 53-171.
go back to reference Blokland, G. (1996). Over opvoeden gesproken. Methodiekboek pedagogisch adviseren. Utrecht: NIZW. Blokland, G. (1996). Over opvoeden gesproken. Methodiekboek pedagogisch adviseren. Utrecht: NIZW.
go back to reference Goudena, P.P. (1994). Ontwikkelingsopgaven en opvoedingsopgaven. In J. Rispens, P.P. Goudena & J.J.M. Groenendaal (red.), Preventie van psychosociale problemen bij kinderen en jeugdigen. Houten/Antwerpen: Bohn Stafleu van Loghum. Goudena, P.P. (1994). Ontwikkelingsopgaven en opvoedingsopgaven. In J. Rispens, P.P. Goudena & J.J.M. Groenendaal (red.), Preventie van psychosociale problemen bij kinderen en jeugdigen. Houten/Antwerpen: Bohn Stafleu van Loghum.
go back to reference Rispens, J., Hermanns, J.M., & Meeus, W. (red.) (1996).Opvoeden in Nederland. Assen: Van Gorcum. Rispens, J., Hermanns, J.M., & Meeus, W. (red.) (1996).Opvoeden in Nederland. Assen: Van Gorcum.
go back to reference Zwaard, J. van der, & Pannebakker, M. (1997). Drempels en kansen. Pedagogische advisering aan Marokkaanse ouders. Utrecht: NIZW. Zwaard, J. van der, & Pannebakker, M. (1997). Drempels en kansen. Pedagogische advisering aan Marokkaanse ouders. Utrecht: NIZW.
go back to reference Zwiep, C.S. (1998). De Steunpunten voor Opvoeding: van beleid naar praktijk. Een onderzoek vanuit het perspectief van de overheid, de professional en de cliënt. Academisch proefschrift, Universiteit van Amsterdam. Zwiep, C.S. (1998). De Steunpunten voor Opvoeding: van beleid naar praktijk. Een onderzoek vanuit het perspectief van de overheid, de professional en de cliënt. Academisch proefschrift, Universiteit van Amsterdam.
Metagegevens
Titel
Pedagogische advisering
Auteur
G.C. Blokland
Copyright
2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7141-9_3