Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2013 | Cliëntenvoorlichting

Optimistisch denken

Auteur: Drs. Steven Pont

Gepubliceerd in: Psychopraktijk | Uitgave 6/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Zoals Hamlet in het gelijknamige toneelstuk van Shakespeare al zegt, bepalen onze gedachten hoe we de wereld zien. En als die gedachten voornamelijk negatief zijn, wordt elke ervaring daardoor ook negatief gekleurd. Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat sommige mensen zichzelf als een slachtoffer zien (‘Dat moet mij weer gebeuren!’), terwijl anderen bij tegenslag veel optimistischer blijven. Het verschil zit ‘m dan niet in de gebeurtenis zelf, maar in hoe verschillende mensen er op een andere manier over denken en praten. Het gaat erom hoe je de ervaring inkleurt. Voor kinderen die gevangen zitten in het negatief inkleuren van hun ervaringen, kan het leven er behoorlijk somber uitzien.
Metagegevens
Titel
Optimistisch denken
Auteur
Drs. Steven Pont
Publicatiedatum
01-12-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Psychopraktijk / Uitgave 6/2013
Print ISSN: 1878-4844
Elektronisch ISSN: 2210-7754
DOI
https://doi.org/10.1007/s13170-013-0086-8