Skip to main content

Welkom bij St. Antonius Academie & Bohn Stafleu van Loghum

St. Antonius Academie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met René Schuwer.

Registreer

Om ook buiten de locaties van St. Antonius Academie, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet u zich eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van St. Antonius Academie.

Eenmaal geregistreerd kunt u thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2008 | Boekwerk

Groepsaanpak

Auteur:    

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 4/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Allochtone jongeren zijn oververtegenwoordigd onder voortijdige schoolverlaters en krijgen moeilijker werk of een stageplaats. Hun sociale kwetsbaarheid maakt dat ze gemakkelijk afglijden naar een marginale positie in de maatschappij. Dat heeft onder meer te maken met het leven in twee culturen: de cultuur van het land van herkomst die thuis dominant is en de Nederlandse cultuur die buitenshuis het leven bepaalt. Beide culturen stellen andere, vaak tegenstrijdige eisen. De jongeren hebben vaak onvoldoende vaardigheden ontwikkeld om met deze situatie om te gaan. De empowermentcursus die in het boek Heb jij POWER? wordt beschreven, is opgezet om jongeren van de nodige power te voorzien.
Metagegevens
Titel
Groepsaanpak
Auteur
   
Publicatiedatum
01-08-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 4/2008
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076866